Een bolle spiegel gebruik je bijvoorbeeld bij een auto, maar waarbij gebruik je een holle spiegel?

Ik heb voorbeelden nodig voor NaSk. Een bolle spiegel was simpel, maar ik kan nergens iets vinden over het gebruik van holle spiegels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
itsme
13 jaar geleden
als lepel

Het beste antwoord

Een nauwkeurig geslepen holle spiegel, meestal in de vorm van een paraboloïde, wordt gebruikt in een spiegeltelescoop
Bronnen:
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een holle spiegel wordt vaak gebruikt als make-up spiegel of scheerspiegel omdat het vergroot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat ik kan bedenken: op de kermis als lachspiegel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lachspiegel
http://lachspiegel.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in China gebruiken ze een bolle spiegel om slechte geesten buiten te houden, holle spiegels om goede geesten aan te trekken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voorbeeld van een holle spiegel (reflector) zit in de koplampen van je auto. Ook wordt ie gebruikt in een spiegeltelescoop en op de kermis als lachspiegel.