Als de vulkaan Katla uitbarst worden onze luchtwegen en longen dan aangetast door zwaveldioxide in de lucht?

Er schijnt daar momenteel wat te rommelen in de caldera van de Katla.Maar stel dat hij uitbarst, moeten we dan vrezen voor de vorming van zwavelzuur in onze longen?Of zijn we al zo gewend aan zure regen dat we dat wel zonder te grote moeilijkheden kunnen doorstaan?Of gaan de astmalijders allemaal het hoekje om?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei dat ziet er slecht uit voor ons Europeanen !

Het beste antwoord

Er is niets zo onvoorspelbaar als een vulkaan, behalve dan het weer over een onbekend aantal dagen; beide zijn bepalend voor het geval we er last van kunnen krijgen.
Zwaveldioxide kan echter altijd nog vrij komen bij brandjes in de buurt; je kan je dus desgewenst altijd zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt er helemaal aan hoe zwaar hij uitbarst, wat voor stoffen er naar buiten komen en welke kant de wind in waait.

Hoogstwaarschijnlijk merken wij er niets van als deze uitbarst. Dus ik zou me als ik jou was geen zorgen maken over iets wat waarschijnlijk toch niet gaat gebeuren.