Hoe kan het dat eten soms anders smaakt of beter smaakt als je een joint gerookt hebt?

Volgens mij heb ik nog nooit zo lang gedaan over een boterham met kaas.. of het leek gewoon lang te duren;")

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (7)

Wiet heeft een sterke smaak en combinaties van smaken zijn anders als 1 smaak, daarnaast krijg je een droge mond vandaar mischien dat het wat langer duurt

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat had ik vroeger altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het roken van een joint heeft invloed op je hersenen. dat maakt dat emoties versterkt worden of beter gezegt geintensiveerd. als je dus na het roken geniet van je eten dan zorgen de stoffen die je met de rook binnen hebt gekregen ervoor dat het beter gaat smaken.alle ervaringen worden leuker en aangenamer, je krijgt een roes. maar een waarschuwing;als je je niet goed voelt omdat je een slechte dag hebt gehad dan worden deze gevoellens ook versterkt.
daarom is een bijwerking van marihuana dat je depressief- wordt bij overmatig gebruik en door steeds naar een goede roes te verlangen ga je steeds meer van dat spul gebruiken en wordt je op den duur verslaafd. een jonkie dus!!! hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geldt voor alles als je een joint op hebt. Een muziek nummer duurt na mijn mening dan wel 3 dagen en het is dan ook veel mooier. Dat geldt ook voor eten. Je ervaart alles veel intenser. Je zintuigen werken op dat moment veel sterker. Het eten smaakt echt zo lekker dan.....Je proeft het intens en daarom krijg je de klassieke vreetkick!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je zo lang doet over je boterham met kaas, is omdat je mondholte enigzins verdoofd wordt. Het lijkt hierdoor alsof je een enorme droge mond hebt (wat ook best zo kan zijn), wat het wegwerken van een boterham nogal moeilijk maakt. Maar als dat al moeilijk vind, probeer dan eens wat oude pel-pinda's die je vaak in kroegen tegenkomt. Daar kan je écht een hele tijd mee bezig zijn.

De smaakverandering van bepaald eten heeft te maken met de smaak in je mond na het roken, met het meer of minder verdoofd zijn van bepaalde delen van je mond/tong en de werking van wiet in je brein.

Een vreetkick komt als je met enige mate van trek of honger stoned wordt. Zodra je dan iets eet, krijg je een redelijk genotsmoment en dat vraagt meteen om meer. Wordt je stoned/high met een volle maag, dan is de kans op een vreetkick veel kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben blij dat ik dit nooit geprobeert heb, en ik zal het ook nooit proberen. Ik ben al blij dat ik van het gewone roken af ben, waarom zou ik nog zoiets proberen?
Als wat lekker is vraagt om meer. Het eten zal wel anders smaken,want de meesten van de gebruikers worden allemaal even mager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet wel zo zijn dat een bepaalde neurotransmitter zorgt voor een intensievere waarneming waarin zaken zoals o.a smaak en tijd worden uitvergroot. Iedereen die weleens hasj of weed heeft gerookt kent de ervaring. Er zijn veel meer neurotransmitters dan de tot nu benoemde stofjes. Interessant gegeven voor onderzoek levert je vraag zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat door een biochemisch proces,opgewekt door de hallucinogene stoffen in je jointje,je smaakpapillen o.a. --naast je andere zintuigen--- worden geprikkeld,ok?

dáárom smaakt alles "intenser" zeg maar...
ok,groetjes...,