Wat gebeurt er als je met een magneet langs een pinpas gaat en waarom?

Datadeleting? ik hoorde het pas maar wist het niet eens!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

De informatie op je pinpas zit in een dunne magneetstrip (vergelijkbaar met cassette/VHD banden). De data wordt opgeslagen door het op een heel specifieke manier te magnetiseren. Wanneer je een andere magneet in de buurt houd die sterker is (en dat zijn je eigenlijk altijd) dan veranderd die het patroon op je strip waardoor de data die er ooit op stond verdwijnt.
Nu kunnen moderne kaarten redelijk wat hebben maar je moet ze toch echt uit de buurt van magneten houden.

Toegevoegd na 2 uur:
Edit: Met VHD bedoelde ik dus VHS banden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dan wordt de strip daarop gedemagnetiseerd. Alle gegevens daarop worden daarmee onbruikbaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zwarte strip op de pas is van het zelfde materiaal als de tape in een casette bandje. Daarop staat in digitale vorm de informatie.
Als je er met een magneet langs gaat (net als de opnamekop van een casetterecorder) worden alle magnetische deeltjes dezelfde kant op gezet (gewist)
Het is daarom niet verstandig om je pas in de buurt van magnetische velden te houden. (Luidspreker, telefoon, e. D. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kan je een nieuwe aanvragen, alles op de strip is onbruikbaar.
ik had het bij de formido, lied m,n pas op de band vallen, zit er een magneet onder, ik wilde daarna pinnen aan de pomp, geen kans.
ik wist het ook niet, maar zo kom je er wel achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De magneetstrip wordt inderdaad gewist. Daarom werd beslist op europees niveau om, binnen afzienbare tijd, alleen nog chipkaarten te gebruiken. Die zijn praktisch failsafe.