Het bestaat uit polyethuraan met een oplosmiddel.
Na bedrukking moet de drukkerij het drukwerk 10-20 minuten laten drogen om het oplosmiddel te laten verdampen. Het wordt verkocht onder de naam 'Scratch Off Ink"
Hier is een datasheet:
(je kunt het ook zelf kopen, leuk voor je visitekaartjes of verjaardagskaarten)
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Inkt, met er onder een coating

http://www.auwerprint.be/nl/zeefdruktechnieken.html#kraslaag:

Kraslaag, Scratch-off

De kraslaag, vooral bekend van de toepassing in wedstrijdformules, krasloten, …
Een speciale inkt wordt al dan niet op een vernis aangebracht op het drukwerk. Deze inkt kan na het drogen weer worden afgekrast zodat uw drukwerk weer tevoorschijn komt.

De kraslaag bestaat in zilver, wit of goud, maar kan eventueel na droging weer bedrukt worden.