waarom bestaat er geen onsterfelijk wezen (cel) op aarde of in het helaal ,(of bestaat het wel),(behalve god natuurlijk)

Toegevoegd na 3 minuten:
of zijn wij niet in staat om die vraag te stellen,?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
Er bestaat een onsterfelijk dier: http://www.express.be/joker/nl/platdujour/onsterfelijke-kwal-ontdekt/107912.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kimath; op die manier zou je ook bacteriën, die voortplanten middels celdeling, of andere parthenogenese praktiserende dieren als onsterfelijk kunnen beschouwen. Verwijder echter de voedselbron, en het proces blijkt ineens niet oneindig.
Kimath
13 jaar geleden
Als er geen voedsel is, kan er niks overleven. Wel een goed punt :)

Antwoorden (13)

De wetten van thermodynamica komen dan in het spel, met name de tweede.

Elk systeem zal met de tijd in steeds verdere staat van wanorde geraken, tenzij er van buitenaf nieuwe energie in gepompt wordt. Zodra de aanvoer van nieuwe energie stopt, zal het systeem dus langzaam uitdoven of, in geval van een levend organisme, sterven.

Dit is iets waar je niet onderuit komt, en maakt onsterfelijkheid onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus het helaal zal vergaan omdat er simpel weg geen materie word aangeleverd,weet wel dat er ooit een strijd is geweest met de anti materie,de materie won en dus eigenlijks iets wat altijd moet blijven tenzij er iets anders is dan ,materie en anti materie,dan kom ik weer bij de vraag wat is dat gene dan dat waarschijnlijk alles doet doven wat die strijd heeft geleverd dus de materie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh? Strijd? Waar heb je het over? Het huidige kennisniveau geeft aan dat het heelal niet zal "vergaan". Alleen de energie binnen het universum (materie is ook een vorm van energie) zal zich zodanig over het universum verspreiden dat er geen nuttige arbeid verricht kan worden. Het is als een vuur dat opbrandt; wanneer het klaar is, blijft er nog wel as over.
Omdat onsterfelijke wezens zich op de lange duur dood vervelen; ze hebben alles al eens een keer meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfs God is sterfelijk. Als niemand meer in hem zou geloven of aan hem denkt is ook hij verdampt. Zoals dat voor elk sterfelijk wezen geldt.Elke cel eet, poept, plant zich voort en sterft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is maar hoe je het bekijkt, als je dat zegt dan zou er een God bestaan gewoon omdat hij bestaat, maar God bestaat omdat hij mensen heeft gemaakt, en hen iets wil leren. in dat geval zou hij zelf er voor zorgen dat hij niet zou worden vergeten. In de bijbel staan meerdere verhalen van profeten die het volk vertellen dat ze God niet moeten vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
god bestaat helemaal niet......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@woodknight
wie ben jij om dat te beslissen?
het is dan wel "bewezen", maar dat kan ook worden verzwegen,,
denk maar aan de gevolgen die dan kunnen ontstaan als er daadwerkelijk een god is, niemand luistert meer naar priesters of democratie, er ontstaan enorme conflicten over hoe je moet geloven, nog erger dan nu zelfs,
het idee dat er iemand is die bepaald hoe je moet leven maakt mensen gek, en nog veel meer,
denk na voordat je zoiets durft te zeggen
Er bestaat geen onsterfelijk wezen op aarde. Wij waren vroeger onsterfelijk, maar God had de mens gezegd dat we niet mochten eten van de verboden vruchten en dat hebben wij wel gedaan. En het is niet dat we nu sterfelijk zijn, omdat God ons wil straffen. Integendeel, God wil juist dat wij weer onsterfelijk worden. En dat gaat ook gebeuren op de dag des oordeels. Die dag moet iedereen verantwoording afleggen voor zijn daden en God zal beslissen. Niemand weet wanneer en niemand weet hoe, maar de dag des oordeels komt. Dat zegt de bijbel, dat heeft God gezegd.

Waarom er geen onsterfelijk wezen bestaat? Omdat er gezondigd is en door te zondigen hebben wij het kwaad binnen gehaald..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als men onsterfelijk was, zie ik het nut niet van deze uitspraak; Genesis 3:22 "Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven." Je zou denken dat er pas sprake zou zijn van onsterfelijkheid ná het eten van de vruchten van de levensboom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee... God heeft nooit gezegd dat je onsterfelijk zou worden door vruchten te eten van die boom. Doordat men ging eten van die boom, kreeg men kennis van het kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat staat er in jou versie van de bijbel dan in Gen 3:22? Want de hierboven genoemde passage heb ik letterlijk gekopiëerd van hier: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Gen+3&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10 En daar staat toch echt, dat god wil voorkomen dat de mens de vruchten van de levensboom plukt, omdat deze dan eeuwig zou leven. Het gaat dus om de levensboom als aangehaals in Gen 3, niet om de boom van de kennis van goed en kwaad als genoemd in Gen 2. Of betekent "eeuwig leven" in dit geval niet hetzelfde als onsterfelijkheid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Misbloon: denk eens na en lees wat over jouw misvattingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GOD Bestaat helemaal niet !!!! deze hele vraag is misplaats als men god er bij haalt.... zonde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh.. Adam en Eva waren juist onsterfelijk! God had de mens onsterfelijk gemaakt. Er hingen consequenties vast aan het eten van de vruchten van die boom, waar God nog zo voor gewaarschuwd had. Juist de duivel wilde Adam en Eva laten geloven, dat door het eten van dat fruit ze net zo machtig zouden zijn als God..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBloom; De boom waarvoor gewaarschuwd is, is de boom van kennis van goed en kwaad. De boom waar ik het over heb, is de levensboom. Ik weet niet waar jij de passage vandaan hebt dat de mens onsterfelijk geschapen is, maar het feit dat god de mens toegang tot de levensboom versperde om op die manier te voorkomen dat zij het eeuwig leven krijgen, impliceert voor mij dat de mens niet onsterfelijk was. Hoe interpreteer jij de vers in Genesis 3:22? Wat staat daar in jouw versie van de bijbel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed antwoord
God heeft ons gemaakt als mensen, er staat niet in de bijbel dat wij onsterfelijk waren, wel dat adam en eva niets wisten van leven en dood. Die kennis hebben ze gekregen door te eten van de verboden boom. Maar ik denk dat God het onsterfelijke op deze wereld niet heeft gemaakt omdat het dan niet nodig zou zijn en geen zin zou hebben om een hemel en een hel te hebben als we toch nooit dood zouden gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan zeker onsterfelijke wezens. Pleeg een terroristische aanslag, blaas je zelf op en je wordt in de hemel ontvangen door een aantal maagden. Deze laatste zijn onsterfelijk.

God bestaat niet en kan dus ook niet onsterfelijk zijn.

Natuurlijk zijn we in staat zo'n vraag te stellen, want je hebt hem 3 min geleden gesteld. Dus dat is ook weer opgelost.

Wat betreft ons mensen.
Rond 2025 groeit onze levensverwachting ieder jaar met 1 jaar
Volgens o.a. Ray Kurzweil zet de groei van de medische wetenschap door tot onze levensverwachting jaarlijks met 1 jaar toeneemt in 2025. Dat betekent dat je niet dood gaat, mits je met de nieuwste technieken behandeld wordt en niet onder een (door waterstof aangedreven) bus terecht komt.

Nieuwe technieken als het herprogrammeren van onze genen, zoals het uitschakelen van het verouderingsgen en de vetopnamegen zullen ons gezonder maken. Later zullen er minuscule robotjes (nanobots) in ons lichaam wonen om ons gezond te houden. De medische wetenschap zal zover doorontwikkelen dat we niet meer dood zullen gaan door ouderdom of ziekte.

Dus een kwestie van geduld en je vraag wordt automatisch geneutraliseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Atomen blijven altijd bestaan. Als een organisme vergaat vormen zij weer andere dingen. Dus die zijn wel onsterfelijk.
Organismen zijn, voor zover wij weten niet onsterfelijk. Wel is er een grappig wezen dat steenbeer heet. Het is een heel klein wezen dat tegen hele extreme omstandigheden kan. Hij kan tegen 500 en -200 graden celcius. Als de omstandigheden zo zijn dat hij het niet meer uit houd (geen eten enzo) rolt hij zich op en wordt zo hard als een steen. Als de omstandigheden weer goed zijn rolt hij zich uit en leeft lekker verder. Hij kan heel lang zo opgerold blijven. Wat dacht je ervan om even 200 jaar in steen te veranderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande reacties gaan alleen in op de vraag of er onsterfelijke wezens bestaan of niet. De vraag die je stelde was: waarom een onsterfelijk wezen niet bestaat. Ik denk dat onsterfelijke wezens niet bestaan als gevolg van het patroon van leven op aarde. Dat is ontstaan, leven en eventueel voorplanten, sterven en door te sterven weer de bouwstenen leveren voor het ontstaan. Dan begint alles weer van voor af aan. Deze cyclus is de oorzaak van het succes van leven op aarde, want door natuurlijke selectie overleven de meest succesvolle mutaties en planten die zich succesvol voort. Als wezens niet zouden sterven was het niet mogelijk om te evolueren en zonder evolutie kan een soort zich niet aanpassen aan veranderende omstandigheden en dus alsnog sterven.

Aangezien de meeste gelovige mensen god of allah of welke god dan ook verklaren vanuit hun geloof en niet op basis van wetenschappelijk bewijs is het niet mogelijk om hun bijdrage aan dit soort discussies mee te nemen aangezien er geen enkel objectief bewijs voorhanden is om hun aanname te ondersteunen. Verklaring door openbaring is wat magertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wellicht omdat het "efficiënter" is om jezelf te vernieuwen (lees je genen door te geven aan een nieuwe generatie) dan jezelf in stand te blijven houden wat over de tijd steeds meer energie gat kosten ivm slijtage e.d.
Misschien moet je het zo bekijken. tot nu toe zijn bepaalde genen onsterfelijk gebleken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dood gaat wordt je gerecycled, dus onsterfelijk bent je zeker niet. Je zult echter nooit verdwijnen alleen uit elkaar vallen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel gehoord dat er (ik dacht) een zeewezen was dat zichzelf continue vernieuwd waardoor het theoretisch oneindig lang kan leven... Jammer dat ik niet meer kan herrinneren wat het was. Theoretisch zou dat moeten kunnen denk ik zo.... De manier waarop al het leven zo'n beetje werkt is dat het onstaat met een soort bouwtekening/startpakket. Daaruit kan het ontwikkelen maar de bouwtekening slijt en wordt niet meer vernieuwd(verouderd) waardoor het uiteindelijk ophoud en sterft.

Dit gaat op voor zowel een kiemende plant als de stamcellen bij een dier. Kan me voorstellen dat men uiteindelijk leven ontdekt dat wel eindeloos kan vernieuwen. Onstervelijk is het daarmee nog lang niet!
13 jaar geleden
Wij zijn die onsterfelijke wezens. Ons lichaam vervalt na verloop van tijd, maar onze geest niet. Die leert in de loop van miljoenen eeuwen de aardse lessen, uiteindelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onsterfelijke wezens zijn wij.
ons lichaam is sterfelijk.
niet onze ziel, die gaat altijd door.