Hoe komt het dat water in mijn bidon na een dag naar plastic smaakt? Is er een middel om dit tegen te gaan?

Hoe komt het dat water in een bidon (misschien niet alle) na een dag naar plastik smaakt? Komen er dan toch stoffen vrij in het water?

Het is zacht materiaal, kunnen dat weekmakers zijn die vrijkomen? Een aantal jaar geleden was in het nieuws dat weekmakers vrijkwamen in zacht plastic in speelgoed en zou hersenbeschadiging kunnen veroorzaken.

Indien dit onschuldig is, hoe kan je de smaak verdrijven/neutraliseren?

9.9K

Het beste antwoord

Mij is destijds geadviseerd de bidon te vullen met thee, en deze 1 dag er in te laten. Daarna thee weggooien en bidon uitspoelen, waarna hij gebruiksklaar is.
Ik heb dit advies opgevolgd, en ik moet zeggen, dat ik geen last van plasticsmaak heb gehad.
jc54
13 jaar geleden
ronaldP
12 jaar geleden
Eigenlijk geen oplossing maar ik deel de visie...

Andere antwoorden (4)

Ik zou zeggen ververs het water elke dag, maar als dat echt niet kan dan is mijn tip om een aluminium bidon te kopen dan heb je geen last van die plastic smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
citroensap toevoegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn zeker o.a. de weekmakers die je proeft. Maar of weekmakers nou wel of niet slecht voor ons zijn is nog een donkergrijs gebied.
Ik probeer het voor mezelf zoveel mogelijk te vermijden. Voor mij een glazen flesje dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een keer spoelen met wter waarin je een klein beetje tandpasta opgelost hebt werkt ook tegen de plastic smaak/lucht even laten weken en goed na spoelen