Omdat in augustus de omgeving nog zo warm is, dus de zee, meren, grond, huizen, straten enzoovoorts hebben de hele zomer de warmte opgenomen en stralen dat dan nog lang uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat heeft waarschijnlijk met de opwarming te maken van o.a. de zeeën die ons klimaar beinvloeden. De wind die over de zee gaat zal ook opwarmen en warme lucht meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dezelfde reden dat een oven waarvan de knop 4 uur geleden op 180 graden is gezet warmer is dan een oven die 1 minuut geleden op 180 graden is gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de maanden voorafgaand aan mei stond de zon veel lager dan in de paar maanden voorafgaand aan augustus. De warmte van die voorafgaande maanden zit nog in de grond en in het (zee)water.