De hoeveelheid warmte dat er vrij komt wordt dat aangegeven in 'Joule'?

Bijvoorbeeld;

Als je 6 kilo hout verbrand, hoeveel warmte ontstaat er dan?

Is het antwoord dan:
.......Joule ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je moet in een tabel de verbrandingswarmte van het soort hout waarin je geïnteresseerd bent, opzoeken. De eenheid van verbrandingswarmte is in J/kg. Vermenigvuldig dat getal met het aantal kilo's en je bent er...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct....
energie wordt aangegeven in joules (of de oude maat calorie....omreken factor : 4,2 joule = 1 calorie.
Calorie is de benodigde hoeveelheid energie om 1 gram water 1 graad celsius in temperatuur te doen stijgen.

Uiteraard kun je ook de begrippen KJ (kilo joule) en MJ(megajoule) gebruiken in je antwoord.