Vraag over Natuurkunde. En geef daarbij uitleg.

De dichtheid van het blokje = 5 gram/kubieke centimeter
massa = 300 gram
grondvlak = 10 vierkante centimeter
Wat is de hoogte?
Geef uitleg a.u.b

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vind de vraag nogal dwingend, maar vooruit, daar gaat ie:

De totale massa is 300 gram en elke 5 gram daarvan is 1 cc. (cc staat voor kubieke centimeter)
Dus het volume is 300/5 = 60 cc.
Als het grondvlak 10 cm2 is, en je gaat 1 cm de lucht in dan heb je 10 cc.
Totaal heb je 60 cc dus je kunt 60/10 = 6 van die grondvlakjes op elkaar stapelen.
Ofwel: de hoogte is 6 cm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist en helder geformuleerd,dus wat mij betreft een plus + onnodig hier nog zelf op te antwoorden.

Andere antwoorden (2)

je weet dichtheid en massa
grondvlak 10 vierkante cm.
1 cm hoogte zou 50 gram wegen
300/ 50= 6.
je kunt dus 6 lagen op elkaar stapelen. hoogte is dus 6 cm
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hoe het moet weet ie nu niet -
5 gram per 1 cm3
dis 300 gram per 60 cm3

Je grondvlak is 10 cm2, dus is de hoogte 6 centimeter. (cm2 x hoogte = cm3, dus 10 cm2 x hoogte = 60 cm3, dus 60 cm3 / 10 cm2 = 6 cm)