Is vitamine C van nature zuur?

Nog nooit ben ik een vitamine C tablet tegengekomen dat niet zuur was...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!

Het beste antwoord

Ja. Vitamine c is een zuur. Eigenlijk heet het Ascorbinezuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
tja duidelijker kan niet
Cryofiel
13 jaar geleden
Helemaal goed. Als je vitamine C wilt, ga dan naar de apotheek en vraag om een potje L-ascorbinezuur. Da's precies hetzelfde als vitamine C (maar dan onder de chemische naam), maar aanzienlijk goedkoper. Die L staat overigens voor linksdraaiend. Er bestaat ook R-ascorbinezuur, maar dat is voor het lichaam niet verteerbaar.

Andere antwoorden (1)

Het kan stukken minder zuur maar naar die vormen van vitamine C moet je even zoeken:

Calciumascorbaat (pH 7,1) of magnesiumascorbaat (pH 5,5) zijn vormen van vitamine C die aanzienlijk minder zuur zijn dan ascorbinezuur (pH 2,3.