Een mooie citaat met betrekking tot "Geluk" "Gelukkig zijn"?

Weet je misschien een mooie citaat waarin geluk centraal straal? Zelfverzonnen of niet maakt niet uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
1.6K

Antwoorden (10)

Geluk is een gebrek aan verlangen

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit is positief bedoeld. Hiermee wil ik zeggen dat als je gelukkiger wilt zijn, minder moet verlangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik dacht al.. Ja, dit is inderdaad waar wat je nu zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het bij een andere vraag ook al eens gezegd. Geluk is het tegenovergestelde van lijden. We lijden omdat we niet krijgen wat we verlangen. Als je nou stopt met verlangen...
Zonder ongeluk kan geluk nooit gelukkig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk is een seconde die eeuwigheid wil zijn. [komrij]

"Mensen die gelukkig zijn, verlangen naar nog meer geluk. Het is hun ongeluk."

"Een mens is pas gelukkig wanneer hij het geluk zelf wil en uitdenkt."

Geluk is de kracht de dingen te laten zijn zoals ze zijn.

Beperkingen maken geluk [schopenhauer]

Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen [ ingrid bergman]

Alle aards geluk berust op een compromis tussen droom en werkelijkheid. [Marcel Prévost]

Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons, maar van de manier waarop wij die zien. (Leo N. Tolstoj)

Als het ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? (loesje)

Wie geen geluk vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden. (Schopenhauer)

Het ware geluk bestaat slechts in de illusies die men zich daarover maakt. (Erasmus)

Geluk is geheel afhankelijk van onszelf. (Aristoteles)

Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg! [De Dalai Lama]

De voornaamste eigenschap van geluk is vrede. Innerlijke vrede. [ daila lama]

Geluk is niet iets kant en klaar's. Het ontstaat vanuit je eigen daden. [ daila lama]

Geluk wordt mogelijk wanneer zelfs wat wij als lijden beschouwen, ons niet ongelukkig maakt. [ de daila lama]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een avond van geluk kan jaren van verdriet doen vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk is gelul met een K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg.
Dalai Lama

Als het geluk met u is, waarom die haast?
Als het geluk tegen u is, waarom die haast?
Afrikaans spreekwoord

Het geluk dat je vindt, is anders dan het geluk dat je zoekt.

Geluk sluipt naar binnen langs een deur waarvan je niet wist dat je die opengelaten had.

Het leven is te kort om te wachten tot je vanzelf gelukkig wordt.

Als het geluk aan je voeten ligt, is de kans dat je het vertrapt het grootst.

Ga niet op zoek naar geluk maar ontdek in jezelf waarom je het geluk tegenhoudt.

Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk zit in een klein hoekje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koester je geluk,
Want net als glas
Is het zo stuk.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk is een klein stukje ongrijpbaar gevoel dat komt en
gaat, en verdwijnt wanneer je het nastreeft.

Dat vind ik de mooiste uit onderstaande bron met
veel meer citaten/gedachten over geluk.