Alles verandert.
Wat op een begin lijkt, is eigenlijk een verandering van wat er al was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

ja...
jij had een begin
ik had een begin
de kosmos had een begin
Dus alles had een begin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat een einde heeft, heeft ook ergens een begin.
Indien er geen einde te bekennen is (ring), is ook het begin ver te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.

Tijd had geen begin, want die liep al.
14 jaar geleden
Er wordt over God gesproken als over de Eeuwige.
Verder heeft alles een begin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, althans ik weet niet waar die zit bij 'oneindig'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een cirkel heeft geen begin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar het grote geheel kijkt, dan is het antwoord Nee.
Want alles op aarde en in het universum was er al, alleen nog niet allemaal in dezelfde samenstelling. Maar de bouwstenen worden er niet meer of minder. Alleen maar een herindeling.

Zo gaat er niets vergaan en ontstaat er niets. Het is alleen een herschikking.

Maar als je kleiner kijkt, dan ontstaat een nieuw onderdeel van het leven, deze gaat ook op een gegeven moment weer dood. Dat kun je noemen als een begin en een eind.

Als je nog kleiner kijkt, zal alles altijd bestaat, in dezelfde samenstelling. Maar diverse kleintjes bij elkaar vormt weer iets anders. Iets groters.

Dus: Nee, Ja, Nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel geleerden denken dat het heelal zo'n 12 tot 20 miljard jaar geleden is ontstaan met een enorme knal. De grote klap! Die wordt vaak ook "Big Bang" genoemd, maar dat betekent hetzelfde. Niet iedereen denkt er zo over, want er zijn natuurlijk meer meningen over het ontstaan van het heelal. Die geleerden denken dat alles ontstaan is uit een heel klein puntje. Dat lijkt niet mogelijk, maar toch denken ze dat! Bij die klap is waterstofgas in alle richtingen van het heelal gevlogen. Waar het stopt? Waarschijnlijk nergens. Er komt geen einde aan het heelal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja net zoals die deeltjesversneller. Om die atomen zo op elkaar te laten botsen dat ze versmelten en iets anders gaan vormen.
Dat bedoel ik ook, die materie is er al. Alles bestaat uit dezelfde bouwstenen. Planten nemen water uit de grond en veranderen dit weer in zuurstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas boys, alleen de energie blijft bestaan als oervorm. Het begon samengebald als een punt en zo zal het ook eindigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke energie?
Ja, alles begint met een a.

Maar alle gekheid op een stokje, deze vraag kan niemand beantwoorden. Niemand weet of er niet iets is dat er altijd al geweest is.
14 jaar geleden
nee..een ''8'' en een ''0" niet.................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap die minachtige minnen niet hoor...zie jij een beginnentje bij een 8? knap hoor
Ja alles heeft een begin ook je geboorte de eerste 1 minuut zal alles in je leven veranderen en zo begin je alles ook een computer spel of een vakanie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin of eind is een menselijk begrip en we kunnen dat als zodanig begrijpen. In menselijke zin heeft dus alles een begin.

Maar hoewel ons denkkader groots is, is het toch begrenst. Er is wel gezegd dat we alleen kunnen denken en begrijpen in de modaliteiten Tijd, Ruimte en Causaliteit (vrij naar Immanuel Kant). Over alles wat daarbuiten ligt kunnen we wel speculeren maar echt begrijpen kunnen we het niet.

Dus alles heeft een begin, want als dat niet zo is, kunnen wij dat niet (of nog niet) begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet alles heeft een begin. Alleen dingen die menselijk zijn hebben een begin en een eind.

Twee voorbeelden :

- De aarde is ontstaan door een oerknal. Voor deze oerknal was er niets. Hoe kwam het niets er? Het niets duurt eeuwig.

- De aarde is gemaakt door een God. Deze God was er altijd. Als God weer door iemand anders gemaakt zou zijn, zou die weer door een ander gemaakt zijn, die weer ect. etc. Je beland uiteindelijk in een oneindig iets wat de mens nooit zal snappen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou alles een begin en een eind moeten hebben. Waarschijnlijk maken we deel uit van een cyclus, dus een zichzelf herhalend proces en in dat geval is er geen begin en geen eind.
Aan het eind van de regenboog ligt een emmer met gouden munten weet je nog. Maar waar is het eind?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker heeft alles een begin net zoals dit heeft ook een begin want je had een vraag enzoo.. en dat was het begin dat je op deze site bent;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja...
want anders kwam het uit het niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee God had geen begin hij is er in eeuwigheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het begin van het leven op deze aarde
is een grote test voor alle mensen ..
zo kan allah hun beoordelen volgens hun daden:goede &slechte

als je meer goede daden hebt dan de slechte word je naar het 'paradijs' gestuurd waar je voor eeuwig zal blijven,
daar waar je alles krijgt wat je maar wil!

als je meer slechte daden hebt dan de goede zal je erg gestraft worden !!!

als je dit niet wil geloven..geloof het dan niet!!
..maar dit is de waarheid,hoe raar en ongelooflijk het klinkt!

ik weet dat het geen echte antwoord is op jouw vraag maar ik wou het gewoon zeggen..misschien is dat iets nieuws dat je hoort ;D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ai, als ik dit lees hoor ik onmiddellijk de pastoor uit mijn jeugd: In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. En God zei: Er zij licht..... Want zonder licht natuurlijk geen zien. Toen ik Grieks leerde leerde ik dat 'logos' woord betekent, maar dan in de betekenis van 'uiting geven aan een gedachte': In den beginne was de Gedachte en de Gedachte was bij God en de Gedachte was God. En God zei: Er zij licht...Want zonder gedachte natuurlijk geen handelen en zonder handelen geen licht en zonder licht geen zien. Bewustzijn is nu dus eigenlijk de basis van dat wat is, dat wat voorafgaat aan lastige materiële dingen (zien). Ergo: het begin der dingen ligt in je eigen bewustzijn. Ben jij je bewust van voorwerpen, zaken, gevoelens, sferen, en nog veel meer? Dan hebben ze een begin.
Het is wel zaak je bewustzijn een beetje te oefenen, want sommige mensen lopen met oogkleppen op. Dat zijn de mensen die alles zomaar overkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Hier op aarde heeft alles een begin en een eind.
het is onlosmakelijk verbonden met het leven zoals wij het kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet alles, het onmanifeste neemt nooit een begin...

en alles wat voorbij is heeft ook geen begin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of alles er al was, kun je niet na gaan. Althans, zover mijn kennis rijkt. Maar of alles een begin heeft, weet ik niet. De enige mensen die dit kunnen beantwoorden zijn waarschijnlijk de creationisten. Met al hun geloofwaardigheid zullen ze hoogstwaarschijnlijk iets met een hogere macht gebruiken in hun antwoord. Maar of je dat moet geloven is tenslotte persoonlijk.

Mijn antwoord was niet beledigend bedoeld tegenover creationisten. Laat dat duidelijk zijn.