Heeft God structuur nodig? is Hij structuur gebonden?

mensen zijn structuur gebonden. ze zijn ook gebonden aan:
-tijd
-begin en einde
-goed en kwaad
-leven
-ruimte
-hoeveelheden
-liefde
-gedachten
-familie/vrienden
-ons doel
-krachten (Fz - en andere natuurkrachten)
-stof.

nou, God is niet tijd gebonden. en ook niet begin/einde, of ruimte, stof, hoeveelheden,

ik vraag me af waar God wél aan gebonden is. Liefde ook?? en structuur dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
1.2K

Het beste antwoord

Volgens het NT is God als Jezus Chrstus op aarde gekomen om ons te laten delen in zijn liefde.Hier kun je uit opmaken dat God zijn liefde met ons wil delen.Dus God heeft liefde nodig.

Johannes 1:1 zegt dat het woord God was.Hier kun je uit opmaken dat God,om zich te manifesteren in de mens,rede nodig heeft.

Structuur zou ik ook onder tijd verstaan een lineaire gedachtengang.

Ik zeg dat God de mens nodig heeft om zich kenbaar te maken aan de mens.Zonder de mens zou God zich niet kenbaar kunnen maken aan ons.

Maar dit is de bijbelse God..;)
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

God is God, hij heeft niets nodig, is nergens aan gebonden. Als dat wel zo was, dan was hij God niet. Want dan zou er iets machtiger zijn dan hemzelf of haarzelf. Sorry, God is ook geslachtsloos. Wij kunnen alleen over God praten in mensentermen. Daarom zullen we hem (sorry) nooit begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook geen liefde?
Ik bedoel, hij heeft een Zoon,
en schiep de Aarde om contact te hebben met zijn schepsels,
Daarom heeft Hij ze zo gemaakt dat ze zelf kunnen denken.
Als de hele wereld niet in God geloofde zou Hij zich vast wel Kut voelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hele verhaal stinkt naar zelfoverschatting. Zijn 'schepselen' zijn zo onbelangrijk dat je dat ook al niet kunt beschrijven. Natuurlijk heeft hij geen zoon gehad die zonder bevruchting mij Maria is geboren.
Wake up, bb
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I don't get it
:'( I hate my missing brains
God moet goed eten en elke dag na sesamstraat naar bed, anders is hij de volgende dag niet te genieten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God bestaat niet, dus hij heeft nietys meer nodig, net zoals jij en ik als wij dood zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als god bestaat, dan is hij / zij niet aan structuur gebonden.
Dat is inherent aan het begrip god.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, leuk feit, Dat wou ik weten,
Maar heb je ook argumenten ofzo?? :)
Het begrip structuur heeft meerdere betekenissen:
- een wijze waarop iets is opgebouwd
- hoe iets in elkaar steekt
-de manier waarop een samengesteld geheel is opgebouwd.
Denk hierbij ook aan de structuur van de bevolking, van de kerk e.d.

In die zin heeft God die structuur dat hij zich heeft verbonden aan de mensen doordat hij zijn zoon heeft gestuurd naar de aarde. Verder heeft hij een verbond met Noach gesloten dat het leven op de aarde niet meer zal worden uitgeroeid door een vloedgolf (genesis 9 vers 11),
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
structuur like: Er is een bepaalde logische volgorde van dingen scheppen??
God is almachtig en daarom is hij nergens aan gebonden.
Voor een god bestaan geen menselijke beperkingen of regels, daar is het een god voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar hij schiep de mens om lief te hebben,
Voor gelovige mensen heeft God NIKS nodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je je antwoord ook nog motiveren?
god is niet aan structuur gebonden, maar valt daarmee samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
um, Dat hoeft niet.
Want God is niet tijdgebonden.
Vandaag maakt Hij een schilderij en volgende week maakt Hij pas het doek.
Het maakt voor Hem niks uit, Maar HOE bedoel je precies, "valt daarmee samen." ?