Wie was de grondlegger van filosofie?

Wie was de grondlegger van filosofie? En waar kwam hij/zij eigenlijk vandaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Filosofie
2.2K

Het beste antwoord

De Westerse filosofie vindt zijn wortels in Milete, toen bevolkt door een Griekse gemeenschap. Thales van Milete is erg bekend. Voorgangers van die filosofie komen vermoedelijk uit Egypte en Babylonië. De Griekse ,de Romeinse en de Christelijke levensopvatting en beschaving vinden hun wortels direct in deze grieks sprekende gemeenschap die zich over het Middellandse Zee naar het westen heeft verplaatst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De geschiedenis van de filosofie ligt waarschijnlijk in Griekenland. En veel mensen zien de zeven wijzen als de allereerste filosofen, maar je hebt natuurlijk ook erg belangrijke gehad zoals:plato, Socrates en Pythagoras