Wat is creëren

Vanuit mijn beleving heeft creëren meer te maken met visualiseren.

Wat is volgens jullie creëren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
2.5K

Het beste antwoord

Voor mij is het meer 'werken' met gedachtenkracht.

Alles kan je in gedachten creëren. Je kunt je leven hiermee een positieve wending geven, wanneer we bewust worden van onze gedachten en intenties. Deze maken ons ook bewust hoe je in het leven staat, en geeft zelfkennis.

Met die onderdelen kunnen we een voor ons duidelijk en zinvol leven creëren. Met beide voetjes op de grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo zag ik het ook.

Andere antwoorden (10)

Creëren betekent iets doen/maken of laten ontstaan uit niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Vanuit mijn beleving heeft creëren meer te maken met visualiseren."
Ten opzichte van wat? Ten opzichte van 'iets maken'?

't Blijft allemaal subjectief. De één creëert een autootje van LEGO, de ander maakt een fantastisch levensecht schilder. Weer een ander máákt zijn lekke band weer heel, de ander creëert een kunstwerk. Of je nu een kunstwerk maakt of creëert: 't resultaat is 't zelfde - en daar gaat 't om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Creëren betekent iets maken. Of doen ontstaan.

Dat hoeft niet uit het niets te zijn. Ook niet origineel.
14 jaar geleden
Je bent creatief, je creëert iets, het is jouw creatie.....

Dus zodra je ergens iets van jezelf verwerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is een organisme dat emoties kan creëren...

Het visualiseren is iets wat te maken heeft met de spirituele wet... De wetenschappelijke wet kennen we, dat zijn de wetten van oorzaak gevolgd door gevolg... Maar de spirituele wet is gevolg gevolgd door oorzaak... Het visualiseren is daar een voorbeeld van... Je maakt het wat je wenst zichtbaar in jezelf als beeld en dat is het gevolg en nu moet je de oorzaak vinden zodanig dat je innerlijke beeld verwordt tot uiterlijk beeld, de realiteit dus van de materie en dat is de oorzaak... Dat noemt men creëren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
creeren is het maken van een creatie; Daar komt het woord creatie immers vandaan. Een creatie heeft niets met visualisatie per se te maken. Het is iets waar jij zelf energie / moeite in hebt gestoken om het tot stand te laten komen. Het gaat wel om een concreet product, zoals muziekstuk, schilderij, huis, stapeltje houtblokken, en niet zozeer om activiteiten, zoals een markt of concert organisatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
creëren heeft te maken met iets maken vanuit schijnbaar niets...

natuurlijk is er nooit niets waar iets uit gecreëerd wordt... dat lijkt maar zo door onze beperkte blik...

als je ingrediënten op de juiste wijze bij elkaar doet creëer je een cake of een maaltijd...
als je ideeën en daadkracht op de juiste wijze bij elkaar doet creëer je een feest of een baan...
als je lichamen en doen op de juiste wijze bij elkaar doet creëer je massage of gesprek...

...zo zie je maar creëren heeft te maken met doen... het helpt soms wel als je van te voren weet wat je wil gaan creëren en hoe het er dan uit moet zien of hoe het moet smaken of voelen, dat noemt men dan visualiseren, maar met al of fantaseren, mar als het daarbij blijft, komt er geen maaltijd op tafel....

Toegevoegd na 2 minuten:
correctie....
dat noemt men dan visualiseren of fantaseren, maar als het daarbij blijft, komt er geen maaltijd op tafel….
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De 'hand' van een vrouw is 'zichtbaar'.. +
Ik vind het dom om te zeggen wat het 'voor jou' betekent, omdat taal en semantiekleer betekenisloos wordt als iedereen een eigen invulling aan een woord geeft.
Kijk in het woordenboek. Creëren is een synoniem voor scheppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet hem ook bij filosofie..
Anders was het wel errug saai als we de woordenboek erbij pakken.. Dat maakt het juist leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het een slechte vraag volgens het reglement. Als je vraagt: 'wat betekent creëren voor jou persoonlijk?' is het een heel subjectieve en zweverige vraag die thuishoort op een spiritueel forum, niet op een website als deze. "GoeieVraag.nl is geen chatbox of marktplaats:
Vragen moeten gericht zijn op algemene kennisvermeerdering of om advies vragen.
Wanneer gebruikers GoeieVraag.nl gebruiken om te chatten zal de kwaliteit van de site omlaag gaan en de kennisdeling moeilijker worden. Om deze reden zijn vragen die uitnodigen tot chatten niet toegestaan:" De kwaliteit is al erbarmelijk laag door gebruikers (de populairste zelfs) die pseudowetenschappelijke of zelfverzonnen antwoorden als waarheid presenteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijne mensen die zo naar de letter leven. Als vragen gericht moeten zijn op algemene kennisvermeerdering, dan is het leren weten wat iedereen denkt een onderdeel van kennisvermeerdering.

Het is leerzaam (in ieder geval voor mij) om te weten wat iedereen denkt, niet alleen wat het woordenboek als strakke definitie geeft.... Daarom worden bronvermeldingen ook aangegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want dit is echt zo'n vraag als "wat is je favoriete kleur", maar dan zweverig. Je leert wat de favoriete kleur van anderen is, maar dat is geen substantiële kennisvermeerdering.
Iets maken wat voor uzelf nog niet bestond.Misschien heeft iemand anders iets gelijkaardigs gemaakt maar dat is het punt niet.Het is uw scheppende energie, uw passie dat uitmondt in iets wat je 's morgens nog niet had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
creëren is een stuk je eigen persoonlijkheid en energie ergens in stoppen.. je maakt iets voor een deel gebaseerd op fantasie en visualisatie, maar niet helemaal want soms kan je iets creëren op gevoel zonder het resultaat te kennen..
Naar mijn gevoel is creëren een eigen persoonlijke touch in iets steken wat niemand anders kan..