Zijn er toevallig mensen die weten welke filosofen er na hebben gedacht over de vraag "Wanneer is de mens gelukkig?"?

Ik zit hier al een lange tijd over na te denken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

De Engelse filosoof John Stuart Mill

Hij zei dat alleen die mensen werkelijk gelukkig zijn „die hun geest hebben gericht op iets anders dan hun eigen geluk; namelijk op het geluk van anderen”.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat alle filosofen daar wel over denken c.q. nagedacht hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees de dichter Hendrik Marsman