Ja. Zelfs als je het woord geloof gebruikt geloof je ergens in. Het woord geloof heeft tegenwoordig een religieus karakter, echter wil het niets anders zeggen dan: hetgeen waar jij voor staat en wat jij als goed en fout ziet. Ieder mens kan oordelen over goed en fout. Dit is ook geloof
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee... Waar zou ik in moeten geloven dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in mij lamlul
Tuurlijk, tenzij je je geloof hebt verloren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja in sinterklaas
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik geloof het wel en lamlul gelooft ook ergens in omdat hij denk dat hij nergens in gelooft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, iedereen heeft wel een ideaal of een droom waarin hij/zij gelooft. Als je het uit het religieuze perspectief wilt bekijken is het antwoord op deze vraag nee. Er zijn een hoop mensen atheist, en die mensen geloven in geen enkele religie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik het goed heb, beschrijft de filosoof Kierkegaard geloof als een sprong in het denken en handelen, voorbij de reden - omdat wij allemaal vasthouden aan gewoontes en ideeen die wij niet logisch kunnen verklaren, is het waarschijnlijk om te denken of geloven dat elk mens wel in iets gelooft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, zelfs als je atheist bent geloof je dat er niks is na de dood. En dan geloof je dus dat er niks is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Ook mensen die sceptisch zijn. Want als je sceptisch over iets bent, geloof je heimelijk in iets anders (meestal het tegenovergestelde).
En daarnaast, hopelijk geloof je ergens in, want wat houd je over als je niet eens in jezelf gelooft?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht het wel, wat je hoort men toch ook zeggen: IK GELOOF DAT HET GAAT REGENEN!!!!