Waar kan ik de "Bono Hoeden test" maken?

Deze test is er op gericht je denkwijze te achterhalen, als uitkomst kan je een witte/zwarte/rode/blauwe/gele/groene hoed krijgen die vervolgens staat voor de wijze van denken die je hebt.

Ik kan genoeg informatie over wat de hoeden betekenen, maar waar kan ik de test maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Filosofie
11K

Het beste antwoord

De bedenker is niet Bono, maar de heer 'De Bono'

Je kunt zes gekleurde hoeden maken, maar het is makkelijker om gekleurde kaartjes te maken of kaartjes met gekleurde hoeden als je in een creatieve bui bent. Je kunt de kaartjes van hoedjes tijdens een vergadering of overleg uitdelen.

Ieder belicht de situatie vanuit de denkhoed.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is trouwens geen test, maar een methodiek.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt onderstaande kaartjes uitknippen bijvoorbeeld. Als je zoekt op Google in Afbeeldingen zie je nog meer voorbeelden en ook foto's van dr. Edward de Bono.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=de%20Bono%20hoeden&rlz=1I7ADFA_nl&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1899&bih=886
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij bestaat er helemaal geen test:
De zes denkhoeden van Edward de Bono worden vaak aangeduid als een creatieve techniek. Maar het is meer een techniek om uw perspectief te verbreden. De hoeden van Bono zijn daarom meer geschikt voor andere fasen van het creatief proces: de probleemanalyse en het convergeren.

Een vergadering met de denkhoeden heeft twee doelen. Enerzijds de deelnemers in staat te stellen zich met één ding tegelijk bezig te houden. Anderzijds maakt de Bono methode het gemakkelijker om over te schakelen naar een andere manier van denken.

De deelnemers aan een bijeenkomst zetten telkens een hoed op van de kleur waarin zij op dat moment wensen te communiceren. Het dragen van de denkhoeden maakt het mogelijk om dingen te denken en te zeggen die we anders nooit kunnen denken en zeggen, zonder ons ego in gevaar te brengen.

De Bono methode met de zes denkhoeden is heel handig om parallel denken te stimuleren. Meerdere perspectieven komen hierdoor sneller op tafel. Dit zal de besluitvorming verbeteren.