Dit zijn twee vragen en ik ben van mening dat je met de eerste vraag het juiste antwoord zelf al gegeven hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je leeft om te leren.. om dat wat je in je vorige leven niet af hebt kunnen maken of geleerd nu proberen af te maken of te leren.. en je mist ook in dit leven weer het nodige en gaat daar in een volgend leven weer mee verder..etc..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dus moet ik mijn diploma's meenemen in mijn kist, anders moet ik direct weer van voren af aan beginnen ! ? ! ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, congoleo. +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: Daar heb je bij een crematie erg weinig aan als die in vlammen op gaan...
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat is ook wel weer waar. Die Egyptenaren waren zo gek nog niet met hun kleitabletten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een gelul congoleo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mag ik geloven wat ik wil en heb ik zo'n opmerking als die van hierboven mij nergens aan verdiend...geef immers mijn antwoord met net zo veel overtuiging als alle anderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 congoleo,ik ben het met je eens en je antwoord verdient respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel.. dat waardeer ik...
Je leeft in principe om te leren, maar gelukkig kunnen we verkeerd aangeleerde dingen altijd weer afleren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je leeft om te leren. Na een tijd leer je dingen af te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijft de vraag waarom je die dingen dan ooit geleerd hebt, als je ze daarna toch weer moet afleren ;-)
Het leven is één groot leerproces. En soms moet je dingen in je leerproces bijstellen en afleren. Gelukkig zijn we nooit te oud om te leren- en weer af te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afleren? Wat is dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een proces wat je in gang zet als blijkt dat het geleerde niet werkt :)
Het is leren en afleren.

Karmisch gezien moet men leren van de 'vergissingen' die in (het) vorige leven(s) zijn begaan.
Dit houdt tevens in dat je de kans weer krijgt om dingen die 'toen' voor ons normaal waren maar achteraf fout bleken te zijn, af te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We leven om fouten te maken, want van fouten kun je leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar kleine kinderen kijkt, is er (soms helaas) een hele hoop dat we afleren. In je neus peuteren of met je hand in je broek in het openbaar kan ik me nog voorstellen, maar ook een hoop spontaniteit gaat daarbij verloren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beide.

We leven omdat we geboren zijn en ons instinctief weer voortplanten. We leven nergens voor.

Tussen geboorte en dood ervaren we wel eens wat feedback op ons gedrag waardoor we het ene gedrag herhalen (leren) en het andere afleren (nalaten).

Daar is een mens overigens niet uniek in. Elk wezens met hersens leert en leert af. Kun je leuk mee expirimenteren met (huis)dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja met je geboorte ben je perfect. We leren dus veel goede dingen af helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"tja met je geboorte ben je perfect." Licht eens toe ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je nog geen daden begaan, en ben je nog volledig in balans.