Wat zou je doen in het doemscenario als je geen geld meer hebt na het stappen en je zou je laatste trein of bus aansluiting hebben gemist?

En daarbij ken je niemand in de stad of het dorp waar je bent!!
waar vind je een slaapplek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
1K

Antwoorden (9)

Vast met iemand regelen dat je in het ergste geval iemand kunt bellen die je dan wel wilt ophalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook gaan lopen, dan breek je en-passant nog wat alcohol af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou mijn moeder opbellen:P Als ik verder niemand kan bereiken overnacht ik bij het station of een ander warm plekje. Als het koud is zou ik mensen onderweg aanspreken en ze lief aankijken. Ik zou dan schijt aan alles hebben. Probeer natuurlijk wel even in te schatten of de mensen wel te vertrouwen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat op zich ook weer het grote gevaar is. De mensen die nare dingen van plan zijn, zien er meestal het betrouwbaarst uit. Dat is hun kracht juist waardoor ze andere mensen mee krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in... Maar dat risico neem ik alleen maar als het echt niet anders kan. Op zulke moment ben je ineens heel creatief. Kom dan vast nog wel op andere ideeen:D
ik zou op zoek gaan naar een officiele instantie, politiepost, ziekenhuis ed

Is het dorp te klein is mogelijk alles dicht.

En anders heel brutaal naar een hotel, daar betaal je bij vertrek dus je moet iemand regelen die voor je komt betalen maar dat is dan de zorg voor de volgende dag.

was het zomer zou ik het park proberen voor één keer
13 jaar geleden
Is mij in het verre verleden gebeurd,ik bleef steken in Utrecht zonder geld en legitimatie.
Ben naar het politieburo gegaan en hulp gevraagt,dienstdoende agent belt naar de ns wat de kosten zijn van een enkeltje naar mijn woonplaats.
Ik kreeg net voldoende geld en later een acceptgiro thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je thuis nog wel geld hebt, of een pinpas om geld op te nemen kun je gewoon een taxi nemen. Voor een taxichauffeur is het een kleine moeite om je nog even langs een pinautomaat te rijden en je weer thuis af te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het uiterste geval iemand aanspreken. Ik zou althans in dit geval iemand een lift geven. Anders idd naar politiebureau. En voortaan in een speciaal plekje €50,- bewaren voor noodgevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wachten tot het OV weer gaat rijden. Vroeger vaak gedaan, maar toen begon de trein al om 04:15 met rijden. Da's nu veel later pas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste keer dat het mij overkwam, heb ik overnacht in de plaatselijke muziektent,waar 2 vriendelijke politiemensen mij om 2 uur 's nachts wekten en mij een slaapplaats in een politiecel gaven, inclusief ontbijt. Is echt aan te bevelen, voorop gesteld dat je wel vriendelijke dienders treft.