Welke filosoof uit de oudheid stelde dat de geschiedenis een op hol geslagen paard was dat je in de rug beukte?

Een Grieks of Romeins filosoof heeft dit ooit gesteld. Iets in de zin van: De toekomst is een recht pad, de geschiedenis niet. Wie was dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
rose
13 jaar geleden
Ik heb het citaat nooit eerder gehoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt uit de filosofie-scheurkalender van enkele jaren geleden, ik had het toen natuurlijk meteen op moeten schrijven!

Het beste antwoord

Herodotus

Toegevoegd na 26 minuten:
Herodotus of Herodotos (Grieks: Ἡρόδοτος, Hēródotos) van Halicarnassus (Halicarnassus, ca. 485 v.Chr. - Thurii, tussen 425/420 v.Chr.), was een Grieks historicus die in het westen beschouwd wordt als de vader van de geschiedschrijving. Hij is vooral bekend door zijn werk De Historiën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was hij niet een soort koning?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een geschiedschrijver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een historicus, ook wel de vader van de geschiedschrijving genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Sherpa, ik heb ooit ook gehoord van iets als "Herodotus' Wall" of zoiets, in elk geval iets Engels. Misschien toeval?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hadrian's Wall. Ben er ooit helemaal langs gelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Ik google me suf om die uitspraak van hem te vinden, het komt vast nog wel eens goed. Ik vergeet nu in elk geval z'n naam niet meer.