Waar haal jij je gegevens vandaan dat wij werkelijk afstammen van apen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je bedoelt: op het moment dat 1 bacterie zich aanpast aan iets, waarom zijn dan niet op dat moment alle andere bacteriën uitgestorven?

Of: Als we allemaal afstammen van Adam en Eva, waarom zien we er dan niet allemaal precies hetzelfde uit?

Dat komt doordat biologische diversiteit de sleutel is tot overlevingskansen. Ons soort aap (mens) is beter geschikt voor sommige gebieden, andere soorten aap (aap) zijn weer geschikter voor andere gebieden. Dat wij nu in rap tempo bezig zijn diverse diersoorten uit te laten sterven doet daar weinig aan af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sommige mensen zijn nog apen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat die afstammen van andere dieren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We stammen niet af van de apen. Apen en mensen hebben een gemeenschappelijke voorouder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de hond afstamt van de wolf, waarom zijn er dan nog wolven?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet elk ras legt dezelfde weg af.

Maar zo'n vraag wordt al heel snel heel filosofisch. Ik denk dat omstandigheden (ijstijd ed) en toeval ervoor gezorgd heeft dat ons ras deze weg is ingeslagen.
De laatste aflevering van Battlestar Galactica geeft ook wel een interessante kijk op de mogelijkheden.
Al vind ik het god aspect altijd nogal een bekrompen denkbeeld. Als je ziet hoe random stukjes code soms perongeluk heel efficiënt kunnen zijn geef ik toeval de voorkeur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als jij aftamt van je vader en moeder waarom zijn die er dan nog