Welke citaat is voor jou de meest inspirerende (geweest) ooit?

Motto's, citaten... Ik ben daar dol op. :)
Deze van Abraham Lincoln vind ik het inspirerendst:
"En, aan het end is het niet de jaren in je leven die tellen, het is het leven in je jaren."
Dat zegt genoeg, niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
1.6K

Het beste antwoord

Mijn favoriete motto is van mijzelf:

Ik wil de rest van mijn leven buitenspelen.

Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik nooit "volwassen" wil worden en dat ik in alles wat ik doe enorm veel plezier heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets als;
Was ik maar twee hondjes, dan kon ik lekker samen spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er valt nog een "hoop" te ontdekken in mezelf. ;-)

Andere antwoorden (21)

Ik kocht eens in mijn middelbare schooltijd kaftpapier waar een spreuk op stond. Die heb ik altijd onthouden:

Voor leerling en leraar geldt steeds het parool:
Men leert voor het leven en niet voor de school.

Ach ja...

Toegevoegd op 30-05-2009 01:04:56
Maar, ik heb eigenlijk spijt van mijn antwoord.
Ik wil deze kiezen:

een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….

van Randwijk
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top, +1
They who would give up an essential liberty for temporary security, deserve neither liberty or security.

Franklin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zei altijd tegen leerlingen: Eén fout maken is niet erg, eenvoud siert de mens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Keep hope alive"

Bruce Springsteen

en anders 'Succes moet je zelf creeëren jongen', van mijn op 51jarige leeftijd overleden vader.
Goeievraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." van John Lennon, maar er zijn er zo veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

het leven is een neus, je moet eruit halen wat erin zit.

maar nu serieus.
"Als iedereen verdraagzaam is, hoeft er in feite ook niets meer verdragen te worden."
Willem Frederik Hermans

"Mannen kijken naar de vrouwen om ze te zien; vrouwen kijken naar de mannen om gezien te worden."
Jacques Normand

mijn favoriet.
"Mijn vader stond erop dat ik wat betreft mijn opvoeding alle mogelijke kansen kreeg die hij zelf nooit gehad had. Hij stuurde me dus naar een meisjesschool."
Wiet van Broeckhoven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Alle generaliseringen zijn gevaarlijk, zelfs deze.

Yvonne Kronenberg: - Seks zonder liefde mag dan behelpen zijn, Liefde zonder seks is helemaal knudde.

J.C. Bloem Ik verbaas mij telkens weer over het grote aantal geschikte en behoorlijke mensen op de wereld, terwijl de mensheid als geheel zo'n zooitje is.

Godfried Bomans: -Humor is overwonnen droefheid.

Alleen zijn, dat is het enige waartoe we werkelijk zijn veroordeeld, het enige dat we voortrdurend in fictie willen ontsnappen. - Adriaan van der Veen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan delen we dezelfde passie. Ik heb er heel veel, teveel die ik prachtig vind en het wordt zeer moeilijk kiezen. Misschien mag ik er twee opnoemen? En dan hou ik op :)

'Amor omnia vincit (Liefde overwint alles)'

'Reïncarnatie helpt niet als je in je volgende leven weer niet weet wie je bent.'

Bij de vraag "wat is je levensverhaal", heb ik geantwoord in de vorm van spreuken. Misschien zitten er nog een paar tussen die je aanspreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan vind ik deze beter:
Wat gij wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander.
life is scary, live with it.
en
nothing in this world which is worth having, comes easy.

beide van scrubs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yesterday is history, Tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why they call it present.

En als ik dan toch een keer Cruijff mag aanhalen:
De goal is slechts een doel op zich...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn bedrijf heeft deze als motto (coaching en adviesbureau)

Je kunt een mens niets leren. Je kunt hem slechts helpen het zelf te ontdekken in zichzelf.
GalileoGalilei (1564 – 1642)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies...
"pecunia non olet" (geld stinkt niet)

"Quot homines tot sententiae" (zoveel mensen, zoveel meningen)

"Vivat, crescat, floreat" (leef, geloof, bloei)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan er voor mij maar één zijn:

"Iemand te schande maken is een grotere schande dan het zelf te moeten lijden!" (Plato)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij die weet spreekt niet
Hij die spreekt weet niet

Lao Tse - Tao Teh Ching
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Always keep your head up, even when you're down -

Hoe moeilijk het soms ook is, laat je hoofdje niet zakken. Leef!

en in sommige gevallen is deze wel heel toepasselijk:

- Wat niet weet, wat niet deert -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Je kunt tegenwoordig zo veel worden, dat ik maar blijf wie ik ben".

Ik heb een heel document met meerdere pagina's vol met mooie spreuken! Op het moment is dit mijn msnnaam, ik vind hem geweldig! Goeievraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is is, wat is kan niet niet zijn (Parmenidus)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C.S. Lewis heeft een paar hele mooie:

Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
C. S. Lewis

Don't use words too big for the subject. Don't say "infinitely" when you mean "very"; otherwise you'll have no word left when you want to talk about something really infinite.
C. S. Lewis

Eros will have naked bodies; Friendship naked personalities.
C. S. Lewis

God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.
C. S. Lewis

Has this world been so kind to you that you should leave with regret? There are better things ahead than any we leave behind.
C. S. Lewis

Let's pray that the human race never escapes from Earth to spread its iniquity elsewhere.
C. S. Lewis

The future is something which everyone reaches at the rate of 60 minutes an hour, whatever he does, whoever he is.
C. S. Lewis

En de mooiste vind ik nog deze:
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done," and those to whom God says, "All right, then, have it your way."
C. S. Lewis

Toegevoegd op 01-06-2009 21:32:37
Ik heb er nog drie:

We all want progress, but if you're on the wrong road, progress means doing an about-turn and walking back to the right road; in that case, the man who turns back soonest is the most progressive.
C. S. Lewis

You are never too old to set another goal or to dream a new dream.
C. S. Lewis

You can't get a cup of tea big enough or a book long enough to suit me.
C. S. Lewis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klaagliederen 5:21 : HEERE, bekeer ons tot U, zo zullen wij bekeerd zijn;