het is zeker wel een voorwerp. maar het ligt er ook aan hoe je dat definieert.
ieder moment dat jij iets op pakt zo als een glas bijv raak je de moleculen ook aan. deze zijn dus tastbaar alleen zijn ze ongelofelijk klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D dankje wel.

Andere antwoorden (6)

Dat hangt af hoe je voorwerp definieert
Definities die ik vond op internet zijn:
ding/zaak/geval/iets dat je kunt aanraken

Ik zou het zelf omschrijven als: iets dat je op één of andere manier uit zijn omgeving (in de breedste zin) kunt isoleren.

Dat is m.i. niet mogelijk met één molecuul ijzer en daarom is het GEEN voorwerp
13 jaar geleden
Een molecuul bevat alle eigenschappen van een materiaal. Dus het antwoord is ja. Kleiner kun je die plaat ijzer dus niet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nog steeds een stof, maar niet perse een voorwerp.
een voorwerp heeft een eigen vorm, eigen massa & eigen gewicht.
ijzer is een element dat bestaat uit moleculen.
uiteindelijk is een molecuul dus ook een voorwerp ( wel een heel kleintje :p)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Een huis is gemaakt van bakstenen, maar een baksteen is geen huis. Een molecuul is een van vele bouwstenen in een voorwerp, maar geen voorwerp an sich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag !
Als ik "voorwerp" ga herleiden in de van Dale kom ik uiteindelijk op een beschrijving vanwaaruit je strikt genomen kunt zeggen: ja, één molecuul ijzer is een voorwerp....
... ware het niet dat een molecuul ijzer niet bestaat ;-)
(ijzer is een atoom, één van de elementen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een molecuul ijzer is ook een voorwerp (object). Een atoom ijzer ook. En zelfs een elektron is een voorwerp.

Lichtdeeltjes zijn ook voorwerpen.