Het antwoord is te vinden op internet het is een lang verhaal
maar een eerst gedachte hiervan is
Wij mensen worden door vragen lastig gevallen die wij niet kunnen afwijzen omdat ze voortkomen uit de aard van ons denken. Tegelijk kan dat denken die vragen niet beantwoorden omdat ze de vermogens ervan overstijgen. (Kant, Kritiek van de zuivere rede, AVII).
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iki denk het ook

Andere antwoorden (3)

Denken over denken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi!! +1
zelf denken
samen leven

is wat in mij opkomt
deze begrippen gebruikt het humanistisch verbond
als leidraad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Filosofie is eigenlijk heel simpel: je moet je blijven verwonderen over alles. Dit houdt in dat je niks als 'gewoon' moet beschouwen en als antwoord op een waarom nooit een daarom moet accepteren.

Ik las laatst een mooi stuk hierover, waarin stond dat alle kinderen eigenlijk filosofen zijn. Ze verwonderen zich over van alles en nog wat. Na een tijdje gaan de meeste mensen dingen normaal vinden. De filosoof blijft zich verwonderen.