Slapende voet : hoe is het mogelijk dat je totaal niets meer voelt in een "slapend" voet?

Je zou er zo een stukje van kunnen afsnijden zonder dat je ook maar iets zou voelen. Ik probeerde daarnet tegen mijn grote teennagel te stoten , ik voelde niets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Het prikkelend,tintelend gevoel heet eigenlijk "transient paresthesia.
Door lange druk op bepaalde ledematen kunnen de hersenen niet meer communiceren omdat de doorbloeding slecht is in dat lichaamsdeel.Dat kan voor niets kwaad als het maar geen uren duurt dat een lichaamsdeel onvoldoende doorbloeding geeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je voelt wel iets hoor
prik maar eens met een sateprikker in je voet
dit voel je wel degelijk

dat je voet tijdelijk verdoofd is komt gewoon doordat de bloedtoevoer even stukken minder was door je zit/lig/sta houding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb toch zo ooit me enkel gebroken en ik voelde niks...ja erna...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgende keer zal ik het proberen. Ik hou wel van een experimentje @werk !
Als je echt een pijnprikkel wilt controleren in hand of voet dan kan je met een naald prikken in de huid of onder de nagel. Ook een goede test is een potlood dwars op het begin van het nagelbed en dan hard drukken.

In een slapende voet heb je inderdaad minder gevoel omdat je een verminderde bloedtoevoer had, maar om nu te zeggen dat je een stuk er vanaf zou kunnen snijden zonder dit te voelen, nou nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat letterlijk je zenuwen in je voet niet meer de prikkel doorgeven..
je kunt zelfs je enkel breken, als je erop gaat lopen, dus toch maar voorzichtig..