Een stern is een watervogel.
Veel te vinden bij water en stranden.
Deze vogel eet voor namelijk vis uit het water, maar is af en toe ook niet vies van wat insecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een sternsoort die visdief heet ;-) Die eet vis, ongewervelden en insecten.
De meeste sternsoorten eten voornamelijk vis, maar de lachstern eet vooral insecten, kleine vogels, kikkers en knaagdieren.
De zwarte stern en de witwangstern eten ook schaaldieren.