Welke dieren zijn familie van de panda?

Ik denk dat wasberen familie zijn van panda's, maar ik weet hiet niet zeker?

Toegevoegd na 22 seconden:
EDIT: Ik denk dat wasberen familie zijn van panda's, maar ik weet het niet zeker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
7.6K

Het beste antwoord

De reuzenpanda of bamboebeer (Ailuropoda melanoleuca) is een beer die wordt ondergebracht in de onderfamilie der Ailuropodinae, waarvan hij de enige levende vertegenwoordiger is.

Er bestaan twee ondersoorten, Ailuropoda melanoleuca melanoleuca en Ailuropoda melanoleuca qinlingensis.

Toegevoegd na 3 minuten:
De panda is geen familie van de wasbeer.

De gewone wasbeer (Procyon lotor) is een roofdier uit de familie der Procyonidae (kleine beren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Familie van de panda zijn, de koala en kleine beer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de kleine panda is de taxonomische status van de familie is onduidelijk. Op grond van morfologie, anatomie, biochemie en paleontologie werd een verwantschap met de reuzenpanda verondersteld. Hierdoor zijn de onderfamilie Ailuropodinae (waartoe de reuzenpanda behoort) en de Ailuridae vaak samengevoegd, als een onderfamilie van de beren (Ursidae) of als eigen familie.

Genetisch onderzoek heeft uitgewezen dat de reuzenpanda echter dichter bij de beren staat, en de kleine panda dichter bij de wasbeerachtigen (Procyonidae). Vaak wordt de familie dan ook beschouwd als een onderfamilie van de wasbeerachtigen, de Ailuridae.