waarom duiken vogels vlak voor je auto, op de weg, terwijl het veiliger is als ze even wachten tot de auto gepasseerd is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

ze zien de auto als concurrent en willen eerder bij het voedsel zijn dan jij ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meest logische antwoord

Andere antwoorden (3)

Ze hebben het te laat in de gaten dat jij er aankomt.
En ze hebben niet de hersens die zeggen ff wachten tot het veiliger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel vogels hebben helaas weinig tot geen verkeerstechnisch inzicht.
oftewel: dat gaat ze boven de pet.
hooguit begrijpen kraaiachtigen wat verkeer inhoudt.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een prachtig voorbeeld van het inzicht van kraaien / kauwtjes in het verkeer... http://www.youtube.com/watch?v=_5_DuZ8WuMM
Rieneke1
13 jaar geleden
ja lavender, precies dat filmpje had ik in mijn achterhoofd bij het beantwoorden van de vraag.
geweldig he? :))
ze duiken niet zomaar.. er zal wel voedsel op de weg liggen.. het eten is belangrijker dan t gevaar, een vogel beseft niet dat een auto ook zijn dood kan betekenen..