Is een otter blind?

Daarnet zei iemand:Zo blind als een otter!
Ik denk dat deze persoon zich vergist.
Maar om toch zeker te zijn wil ik deze vraag hier nog eens in de groep gooien.
Is ,of zijn er bepaalde otters die blind zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.9K

Het beste antwoord

Nee, otters kunnen gewoon zien, en er zijn ook geen andere otter soorten die wel blind zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het gezegde luidt: zweten als een otter.
Blind als een mol
Misschien heeft deze persoon twee dieren met elkaar verward.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitdrukking hoort te zijn: Zo blind als een mol. Maar otters kunnen wel degelijk blind zijn, bij de geboorte worden ze blind geboren. Na zo'n 35 dagen openen ze, als het goed is, hun ogen en kunnen ze zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gezegde is: zo blind als een mol. Mollen zien erg slecht. Otters kunnen normaal zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is ..stinken als een otter..
otters kunnen gewoon zien
een mol is blind..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk verwart met: hij stinkt als een otter.
Als ze niets zouden kunnen zien, konden ze ook geen vis vangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de otter:De jongen worden blind geboren en zijn 15 centimeter lang.Weet niet of het daar op slaat.Ofwel is er een vergissing me de gezegde"zo blind als een mol"
fremar
13 jaar geleden
Ach weet je, dit soort uitdrukkingen kloppen nooit, maar klinken leuk.
Otters zijn niet blind.
Net zo min als garnalen vaak behoorlijk stoned zijn, reigers enorm kunnen pissen, runderen enorm bloeden, en honden vaak vreselijk ziek zijn.

Je moet ze dus niet letterlijk nemen, maar je kunt er wel uit opmaken wat de verteller aan je wilt overbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
)tters stinken volgens het gezegde.
Ze zien echter UITSTEKEND en kunnen ook afstanden inschatten. Hun speelsheid wijst op een hoge intelligentie,
het zijn dus dieren die ook nog iets doen met wat ze zien.