Stel je zou naar de binnenkant van je oog kunnen kijken, welke kant kijk je dan op? naar voor naar achter naar links of naar rechts?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Antwoorden (4)

Dat hangt ervanaf van welke kant je het wilt bekijken. Wil je richting achterkant van je oog kijken, dan kijk je naar achter. Wil je de voorkant van je oog bekijken, dan kijk je naar voren. Idem voor links en rechts en allerlei andere richtingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt alles stellen, maar wat je stelt is niet mogelijk. Een oog kan maar op een manier een beeld ontvangen en dat is wat via de lens op je netvlies (de censor) terechtkomt. Hoe je ook kijkt, je kijkt altijd (via een beeldhoek) naar voren. De enige die in je oog kan kijken is b.v. een oogarts en zelfs die kijkt dan naar voren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in de spiegel kijkt, kom je een heel eind. Probleem is alleen dat het in je oog te donker is om er iets van te kunnen zien, en als je het licht genoeg zou kunnen maken kan je hooguit met je ene oog in je andere oog kijken, want als je oog zo verlicht wordt kan je er niets anders mee zien dan het lampje...

Toegevoegd na 1 minuut:
oh ja, de richting!
Dan kijk je natuurlijk schuin naar voren, met je linkeroog kijk je schuin naar rechts via de spiegel in je scheel kijkende rechteroog, of andersom.
13 jaar geleden
Recht naar voren. Want wanneer ik naar de binnenkant van mijn ogen kijkt moet dat wel een afbeelding van mijn fundus oculi scopie zijn.