Je hebt 2 soorten huilen bij honden:
Gewone huil :
Honden gebruiken dit om hun aanwezigheid aan te kondigen, om op afstand te kunnen socialiseren en om hun territorium af te bakenen. Hoewel dit geluid in het menselijk gehoor vrij triest klinkt, is de hond tamelijk tevreden

Jankhuil:
Het droevige geluid van een hond die eenzaam is en vreest dat niemand op zijn noodkreet zal reageren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

kan zoveel oorzaken hebben verlatingangst
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hond weet het zelf het beste.
omdat hij niet happy is;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het huilen is een teken van eenzaamheid, een dier dat alleen ergens opgesloten is, kan gaan huilen om zo zijn roedelleden (dus ook mensen) naar hem toe te lokken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je op zn staart staat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat hij dat kan