bij primitieve dinosaurussen ontwikkelden hun verhoornde huidcellen (zoiets als bij ons onze nagels en bij tegenwoordige reptielen de huidschubben) zich steeds verder tot veren. in eerste instantie als (denkt men) versiering en/of bescherming, later kregen ze andere functies, waaronder draagvermogen bij het vliegen.
er zijn latere dinosaurussen gevonden, die al ver ontwikkelde veren moeten hebben gehad. nog later ontwikkelden enkele dino's zich tot de eerste primitieve vogels, die toen al veren hadden en dus konden vliegen. men vermoed dat ook de dino's met veren al een vlieg, in ieder geval een glijvermogen hadden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ze zijn niet ontstaan maar dienen ter bescherming van de gevleugelde dieren
net als de mens haren heeft
hebben de gevleugelde dieren veren
en andere dieren een vacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marion gelooft niet in de juistheid van de evolutieleer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhhhhhhhh nee
In het vogelei groeit een kuiken, op dat kuiken groeit dons en dat dons groeit uit tot veren.

Dus ze ontstaan reeds in het ei!