Wat wordt er verstaan onder een lichaamsdeel?

Is dat letterlijkeen een deel van je lichaam of alleen je hoofd, romp, armen en benen, handen en voeten

Dit n.a.v. vraag over welk lichaamsdeel het minst gevoelig is voor pijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
5.6K

Het beste antwoord

Alle onderdelen van je lichaam die met een zelfstandig naamwoord benoemd worden zijn lichaamsdelen. Je hebt uitwendige lichaamsdelen, dat zijn je armen, vingers, benen, hoofd, neus, oren, enzovoort. En aan de binnenkant heb je organen, dat zijn je inwendige lichaamsdelen. Daar zitten je hart, longen, lever, nieren, en dergelijke. Al die delen vormen met elkaar een menselijk lichaam.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alles wat een naam heeft aan je lichaam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichaamsdelen zijn echt alles wat je op kunt noemen, kijk maar op onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat had ik ook gevonden , maar lees dan de tweede regel eens:
Als lichaamsdeel worden aangemerkt: hoofd, romp, armen (met de handen en vingers) en benen (met de voeten en tenen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep Nelly, je hebt helemaal gelijk, over het hoofd gezien :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een beetje vreemd want daarna noemen ze die lijst met lichaamsdelen.....??
Persoonlijk vind mijn bungelaartje ook wel een ( belangrijk ) lichaamsdeel. Maar idd, dat zijn zo ongeveer alle delen die jij opnoemt.