Waarom lachen hoesten huilen of worden dieren vooral vissen nooit boos?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit een paard horen hoesten? Gaat behoorlijk hard.
Of een paard boos zien worden. Berg je maar.
Wat paarden dan weer niet kunnen is overgeven, maar andere dieren natuurlijk weer wel.

Het beste antwoord

Ik kan je alleen maar aanraden : kijk eens wat vaker naar Nat.Geogr, of naar dierenprogramma's op Animal Planet of de BBC. Want dan zou je weten, dat dieren, en ook vissen, wel degelijk boos worden, en dat bij bijv. mensapen veel emoties die wij 'lachen en huilen' noemen, wel degelijk voorkomen.
Alle dieren verdedigen hun territorium, en alle vrouwtjes verdedigen hun jongen, juist bij vissen zijn het, vaker dan bij zoogdieren, de mannetjes die de zorg (en dus de verdediging) van de jongen hebben.

Dus misschien heb ik je vraag niet goed begrepen, maar volgens mij zit je er met je aanname nogal naast...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

honden hoesten wel degelijk hoor en andere dieren ook wel, dus je vraag klopt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden hoesten en huilen op een manier die voor ons herkenbaar is, dus daar klopt je vraag al niet.
Over boos worden : Maak maar eens stevig ruzie met een witte haai of met een olifant en gegarandeerd dat de rest van je dag verziekt is.

Toegevoegd na 48 seconden:
....en vissen hoesten niet omdat ze niet roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook dieren hebben emoties, alleen herkennen we ze vaak niet, omdat ze op een andere manier communiceren dan wij.
wij mensen herkennen emoties bij anderen o.a. door geluiden en gezichtsuitdrukkingen. bij dieren gaat het vaak om gedrag of een beweging van een lichaamsdeel. je moet ze leren zien en herkennen, net als wij als kind hebben geleerd van onze ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een dier lacht, hoest of huilt heeft dat dezelfde reden als bij mensen; hij is vrolijk, ziek of verdrietig.
Een boos dier zal een dreigende houding aannemen, en dat combineert niet zo goed met een lach of een traan.