Hoe drinken walvissen ?

Walvissen en b.v. dolfijnen zijn zoogdieren. Alle zoogdieren hebben veel water nodig om te leven. Zoet water, want het zoute zeewater is giftig voor zoogdieren. Voor landzoogdieren is het drinken van voldoende zoet water meestal geen probleem, maar hoe zit dat voor in zee levende zoogdieren ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
5.4K

Het beste antwoord

Oke daar gaat ie, het voedsel van de dolfijn/walvis bevat veel (zoet) water (visjes en zo). Daarnaast verliezen ze weinig vocht, wat op het land wel het geval is als je zout water drinkt. Daarnaast zijn hun nieren aangepast om het overtollige zout af te scheiden.