hoe zien muizen/ratten keutels eruit?

ik heb een paar weken geleden een muis/rat door onze tuin zien gaan hij zat dicht bij ons huis, ging bij de muur aan de zijkant tegen het huis aan, en nu ben ik beetje aan het opletten of ze ook wel niet in ons huis zitten. Ik heb nu al paar keer meegemaakt dat ik een of een paar zwarte kleine dingetjes op de grond zag met het dweilen ed......het kan natuurlijk vanalles zijn, maar het waren er altijd maar een of ergens verder op nog een. Muizen/ratten leggen toch wel meerdere als het zo zou zijn of kan een klein 'iets' ookal een poepje van een rat/muis zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
het kan natuurlijk ook gewoon een hagelslagje oid zijn, maar ben benieuwd met mensen die zoiets wel eens vaker hebben gezien hoe het er uit ziet..............

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
22.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg zo`n stukje op je tong. Als het smelt en zoet is, is het hagelslag! Overigens als je last van muizen hebt, zul je ook een zurige lucht ruiken, want ze urineren namelijk ook!

Antwoorden (8)

Zo ziet muizenpoep eruit.

Meestal zijn het er een paar bijelkaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Muizen leggen hun keutels niet midden in de kamer. Meestal liggen ze langs de plinten of in de kast of bij het raam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij leggen niet alleen maar meerdere keutels tegelijk dus het kan inderdaad zo zijn dat het keutels zijn, je geeft aan dat je ook een muis of rat hebt gezien in de tuin, iets wat het dan nog aannemelijker maakt dat het inderdaad muizen of rattenkeutels zouden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De muizen die bij ons in de tuin zitten laten drollen die wel wat weghebben van hagelslag, alleen dan iets dunner.

Kijk anders even op deze site:
http://www.poepboek.nl/index.php?page=groteboodschap

Van een groot aantal dieren is hier een foto van de grote boodschap geplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://gijss.web-log.nl/photos/uncategorized/p1150234_muizenkeutels.jpg

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Donkere c.q. zwarte hagelslag...tja en die van ratten ...grote korrels Venz ..daar lijken ze op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inkoppertje.... Ik denk ook dat je last hebt van ratten en/of muizen. Ik zou ze maar wegvangen met een val waar ze levend in worden gevangen. Plak aan het staafje of stokje die de val triggered om te sluiten een klein balletje (likje) pindakaas. Zijn ze gek op. Zelf heb ik ook een keer last gehad van woelmuizen, binnen twee dagen had ik ze allebei weggevangen en in het bos losgelaten.
Heb je enig idee hoe het komt dat die beesten naar jouw huis zijn gekomen? Meestal is het een verhaal van voedsel waar ze gemakkelijk aan kunnen komen. Kijk eens kritisch naar je woonomgeving. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb dus geen idee hoe ze er kunnen komen en aangezien ik die 'poepjes' nu ookal 2x in me slaapkamer heb gevonden vnd ik het wel heel vreemd en eigenlijk ook heel erg vies. We hebben totaal nergens gaten of voedesel, ja misschien in de keuken weleens maar voorderest nergens.....??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vervelend allemaal. Bedenk dat een muis door een gaatje van een centimeter kan kruipen en zich zeer snel voortplant...... Zet een valletje neer, of toch gif als die valletjes niet helpen. Nogmaals succes.
Het zal wel muizenpoep zijn, muizen hebben hele kleine gaatjes nodig om binnen te komen en anders vreten ze zich wel een weg naar binnen.
In het buitengebied waar ik woon, barst het van de ratten en muizen vooral nu het maïs zo hoog staat.
Straks gaat het mais eraf en zoeken die rotbeesten weer een gratis hotel, het liefst bij mij op zolder of in de schuur.
Ik leg dan dieronvriendelijk wat muizengif op schoteltjes, een half schoteltje zodat ik kan zien dat er aangeknaagd is.
Schoteltje leeg, nieuwe neerzetten en na een paar weken komen ze niet meer terug.
Niet aardig maar het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je de foto's van muizenkuitels.

http://www.google.nl/images?hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7ACAW&q=muizenkeutels&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=9mSFTO6EE4ebOIjUtKYO&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCkQsAQwAA&biw=1259&bih=609