vliegen er wel eens vogels tegen elkaar op in een zwerm?

Zag vandaag een mega grote zwerm spreeuwen. Ze vlogen kris kras door elkaar. Dan moeten ze af en toe toch elkaar raken, zou je denken... Maar is dit ook zo of hebben ze een automatisch 'schild'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

ze houden de buren voor, acher, en naast zich in de gaten, en passen zich daar op aan.
dat is een automatisme voor deze vogels.
ze vliegen eerder tegen een raam aan dan tegen elkaar.

Toegevoegd na 17 minuten:
sorry, acher moet natuurlijk achter zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vast wel, maar dat overleven ze wel hoor. Tjaaa in de lucht geen stoplichten he? ;)"