kunnen vogels hun eigen kuikentjes herkennen als er heel veel door elkaar heen lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ze kunnen de piepjes goed uit elkaar houden; pinguins moeten soms vele tientallen anderen passeren om bij hun eigen jongen aan te komen, maar ze doen dat prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja kuikens en de ouder vogels herkennen elkaar
13 jaar geleden
Ja dat kan, elk vogeltje piept zoals het gebekt is, de ouders en kinderen kennen en herkennen dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, want dat komt doordat ze allemaal iets hebben waar de moeder aanherkent zoals bij mensen een moedervlek ofzo of een litteken ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar eens naar een filmpje over pinguins en hun jongen. Dat is een enorm gekrioel door elkaar,maar ze raken hun moeder niet kwijt en de moeders hun jongen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk tot op zekere hoogte.
een eendenmoeder met 12 kuikens heeft er echt geen erg in dat er eentje mist ineens.
maar merels bijvoorbeeld, verdelen de zorg voor de jongen.
ma voert er twee, en pa de drie anderen, of andersom.
ze herkennen "hun" jongen aan de gezichtjes.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ze herkennen elkaar aan de geur, en pinguins aan het geluid dat ze maken.