Dan hou ik het op landteelt :)

Toegevoegd op 08-05-2009 23:00:36
Eerst nog maar even opgezocht wat men onder vee verstaat, zie wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vee

"Onder vee verstaat men meestal de door de mens gedomesticeerde dieren. Men bedoelt daar meestal rundvee mee, al of niet als melkvee of als slachtvee bedoeld, maar in ruimere zin kan men er alle om economische redenen door de mens gehouden dieren onder verstaan."
Dan volgt er een opsomming van dieren die als vee gezien worden.
Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, maar meelwormen staan er niet tussen.
Honden eigenlijk ook niet, dus dat is ook geen veelteelt. Ik denk dat je gewoon kunt zeggen dat je een kennel hebt met stamboek-wormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is veeteelt.

Toegevoegd op 08-05-2009 22:33:52
Ik bedoelde eigelijk veebouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat hier om veeteelt. Meelwormen zijn het uiteindelijke product, en niet de grond waar zij in leven.

Maar met het compromis 'veebouw' van entity kan ik ook goed leven hoor ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
land·bouw, de[m.]
Landbouw (ook: land- en tuinbouw) is het geheel van economische activiteiten waarbij het natuurlijke milieu wordt aangepast ten behoeve van de productie van planten en dieren voor menselijk gebruik.

Veeteelt maakt dus onderdeel uit van de wat valt onder de term landbouw. Dus je zou het hoe dan ook als landbouw kunnen beschouwen.

Veeteelt zou ik het niet noemen, aangezien ik de meelwormen niet als vee zou omschrijven.

Toegevoegd op 09-05-2009 00:12:23
Het voorvoegsel 'meel' in de naam meelworm roept de associatie op met meel als gemalen graan. De vraag zou dan natuurlijk ook goed als grap bedoeld kunnen zijn om deze schijnbare tegenstrijdigheid aan het licht te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De derde weg: Industrie...
Antoni
14 jaar geleden
Visteelt is toch ook zoiets?
Mengvoederindustrie is de productie van veevoeder. Ik denk ook dat het tot de industrie gerekend wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als veeteelt beschouwd kan worden als het houden van dieren voor economisch gewin, dan vallen die meelwormen daar ook onder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste definities heeft veeteelt met vee te maken. Vee wordt het meest gedefinieerd als gedomesticeerde diersoorten die voor het genoemde economische gewin worden gebruikt. Zo zou je gefokte pelsdieren hier bijvoorbeeld bij kunnen rekenen. De meelworm is echter niet gedomesticeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie domesticatie niet als essentieel. D. vindt plaats om te veredelen, maar als je het beest op zich al goed vindt waarom zou je ze dan niet als vee kunnen houden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar was ik me al van bewust.