Hoe accuraat kan een mug vliegen en zien?

Is een mug in staat om bijvoorbeeld door een gat van 1cm^2 in een klamboe of deur te vliegen. Kunnen ze openingen in het donker vinden en hier doorvliegen?

Toegevoegd na 54 minuten:
Een mug kan weten waar je bent. Maar is die mug dan ook in staat om in 1 keer gemakkelijk door een klein gaatje te vliegen. Of vliegt een mug d.m.v. trail-and-error net zo lang tegen iets aan, totdat die door de opening gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Het beste antwoord

hoe groter het gat in de klamboe hoe meer kooldioxide of warmte(of wat de mug ook maar aantrekt) er door het gat gaat in vergelijking met de rest van de kleine gaatjes in de klamboe. dus zal de mug langzaam maar zeker naar het gat "getrokken" worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb sterk de indruk dat ze dat verrekte goed kunnen :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn gevoel vliegen ze stomweg op geuren af. Maar ze zijn behoorlijk vasthoudend en ook een klamboe biedt geen zekerheid als er ergens een gat in zit of een andere opening (van onder bijvoorbeeld). Vroeg of laat vinden ze het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mug weet je blindelings te vinden doordat hij afgaat op de kooldioxide die mensen en dieren uitademen. Dus of het nou donker is of licht, dat maakt de mug niks uit. Zie voor meer info: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/17478-muggen-kansloos-vangen-met-een-muggenval.html