Hebben tweeslachtige dieren ook geslachtsdrift?

Dat moet haast wel, want anders zouden ze uitgestorven zijn. Maar hoe werkt dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Tweeslachtige dieren willen altijd het mannetje zijn. Want als mannetje kun je je genen veel sneller en vaker verspreiden dan als vrouwtje.
Dus een koppel strijdt altijd om wie het mannetje is. Ze proberen elkaar dus te penetreren. Degene die verliest, zit opgescheept met het nageslacht en degene die wind, kan zijn genen weer elders proberen te verspreiden.
Niet echt romantisch, maar ja...

Toegevoegd op 08-05-2009 22:53:12
wind = wint natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee hoor als ze zich vervelen dan beginnen ze daar aan, eigenlijk is dat net zo bij mensen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja natuurlijk....
zoals bijvoorbeeld zeepokken...die zijn tweeslachtig, maar willen het het liefste doen met een ander... als er zich helaas binnen de reikwijdte van hun mannelijk orgaan geen andere zeepok bevindt, doen ze het maar met zichzelf... liever pokkekindertjes dan helemaal geen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je geen concreet antwoord geven maar ik neem aan dat het ook gewoon een cyclus kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord is nee. Het doorgeven van geslacht heeft niets te maken met geslachtsdrift. Het gaat om het doorzetten van je eigen DNA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk wel. Zonder geslachtsdrift hebben organismen geen behoefte om DNA door te geven, waardoor ze uitsterven. Waarom denk je dat we een grote geslachtsrift hebben? Juist, evolutie.
Het heeft dus alles met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bacterie geeft zijn DNA door, maar zonder geslachtsdrift.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bacterie is ook ongeslachtelijk, de naam zegt het al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vissen dan?