Volgens de huidige theorieën over het ontstaan van leven en evolutie: op de heeeeeeel lange termijn gezien wel ja.. Maar de eerste aminozuren die zich op Aarde vormden een par miljard jaar geleden waren nog een heel eind van de eerste levensvormen verwijderd en nog veel verder van hogere levensvormen als meercellige dieren en uiteindelijk mensen.
Tot nu to lijken experimenten met (naar wat men tot nu toe vermoed) omstandigheden op die oer-Aarde te bevestigen dat op deze manier leven kan ontstaan. Helemaal kompleet is die theorie overigens nog lang niet. Zeker de overgang van aminozuur naar eiwit, DNA en RNA heeft nogal wat voeten in de aarde. Je zit met de verhouding DNA vs eiwit nogal met een kip en ei verhaal. Voorlopig wordt aangenomen dat RNA hier als een missing link werkt maar hoe dat in elkaar steekt wordt nog druk over gepuzzeld en heftig gediscussieerd.

Overigens: voor Bijbel aanhangers en creationisten geld dat het hele evolutie verhaal klinkklare onzin is en dat het hele gebeuren het werk van God is en niks anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of het ontstaan is kan ik je niet zeggen, maar wel dat we daaruit opgebouwd zijn...