hoe vang je vliegen met stroop?

ik heb wel eens gehoord dat je met stroop vliegen kunt vangen. maar hoe dan?
ik heb 7 vliegen.
nou heb ik stroop op een papiertje gedaan en dat op tafel gelegd.
wat moet er verder gebeuren?
de vliegen reageren niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
7K

Het beste antwoord

Dat is een deel van een gezegde Gerrit. Het complete gezegde is ongeveer; Je kunt beter vliegen vangen met stroop dan met azijn. Logisch toch, fat zo'n beest als het kon kiezen op de stroop afkomt. Dus stroop kun je beter op het brood of op de pannenkoeken smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hang het papiertje aan een lamp en smeer er zoveel stroop aan,dat ze er aan vast blijven kleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het effectiever is als je een soort slinger papier van het plafond naar beneden laat hangen en daar stroop aansmeert. Ze vliegen er vanzelf een keer tegen aan (en misschien komen ze ook op de zoetigheid af, maar dat weet ik niet). Daarna kunnen ze niet meer weg, omdat ze vast blijven kleven.
Vermoedelijk kost het minder moeite en energie als je zo'n vliegenvanger aanschaft bij één op andere drogist. dat is zo'n plakstrook die je aan het plafond naar beneden hangt. Zelfde principe dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt kant en klare vliegenvangers kopen met stroop, die hang je op en daar blijven ze aanplakken. Met een papiertje zal het net zo zijn, touwtje eraan en hoog ophangen. Pas op loop er niet tegenaan, dat kleeft zo.