waarom heeft een mens/dier die is overleden nog een tijdje last van stuiptrekkingen in zijn lichaam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
7.3K

Het beste antwoord

De spieraansturingen werken op basis van 'potentiaal verschillen' op de zenuwbanen. Bij het ontladen van de zenuwen kunnen er zo spanningen over de spieren gaan lopen die ze even doen samentrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat een levend mens/dier een natuurlijke spanning op zijn spieren heeft. Bij overlijden, verdwijnt die spanning plotseling en kunnen er stuiptrekkingen ontstaan.

Eigenlijk hetzelfde als je in slaap valt, dan kun je ook een stuiptrekking krijgen omdat je je spieren plotseling ontspant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door bepaalde chemische reacties in de zenuwen kan het zijn dat er stuiptrekkingen onstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door verzuring van de spieren ontstaan trekkingen, die best nog lang aan kunnen houden.
Rieneke1