Hoe heet deze paddestoel

Hij stond in een berm tussen kort gemaaid gras in Ulft.
Het vlees is zeer taai. In de buurt groeien essen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ik nou aan de foto's dat je hem geplukt hebt? Waarom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik ook vreemd, als je geïnteresseerd bent in dit soort dingen.

Antwoorden (3)

Lijkt verdacht veel op de hanekam. Hoewel hij geler van kleus is op deze foto, leert te tekst dat de kleur van wittig tot geel kan varieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gok op een Cantharellus oftewel cantharel, maar welke precies... In die omgeving duiken weleens zwartwordende cantharellen op, een nieuwe soort voor Nederland.

Ik adviseer je contact op te nemen met de Mycologische vereniging, http://www.mycologen.nl/
Op die site vind je ook veel links naar online determinatiesleutels, maar als je geen ervaren paddenstoelkenner bent kan het nog erg lastig zijn - misschien kun je je foto's na overleg insturen voor determinatie.

En eh... Plukken kan echt niet want de meeste paddenstoelen zijn zeldzaam, en het is dom want je weet niet of en zo ja hoe giftig een paddenstoel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het eerste gezicht lijkt me een beetje zoals een geribbelde trechterzwam
Maar ik zou meer details moeten zien en ware grootte en is er een soort putje in de muts (of hoe heet at bovenste ook al weer)

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar is maar een vaag denken ,hoor

Toegevoegd na 5 uur:
Dus toch best eens aan een deskundige vragen....want mijn boek over paddenstoelen (meer dan 1000 ) geeft geen enkele foto prijs , die exact op Uw exemplaar gelijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoed ;-)