Waar ruikt ontbinding/dood naar?

Vaak wordt er gerefereerd naar een geur van ontbinding en een 'typische lijkenlucht.' Het schijnt dat je hem instinctief zou herkennen. Waarmee kun je de geur vergelijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
14.2K

Het beste antwoord

Dit ruikt, naar wat ik geroken heb iemand die na 7 dagen gevonden werd, niet echt op bedorven vlees of een dier wat al een tijdje dood is. Maar tig keer erger. En dan richting die groencontainer die weken in de zon gestaan heeft en de geur van bedorven water waar bloemen in gestaan hebben. En dan vermenigvuldigen met factor 100.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zoals water uit een vissenkom die maanden niet is verschoond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de leuke foto!
Ik vind het moeilijk om een omschrijving te geven. Het lijkt op niets wat ik ooit geroken heb. Zelfs een GFT bak die een paar weken niet is schoongemaakt ruikt nog niet zo. Ik weet alleen dat de geur nog een dag of twee achter op mijn huig lag. Ik hoop het niet nog een keer te hoeven ruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Is dat je koop de bief stuk. Of de spek lap. Of de gehak. Dus dat dan zeg maar de vlees. En dan dat je die legt naast de koelkast. Mag ook ergens ander, maar niet dr-in. En dan dat je wacht een week. Dan gaat ruiken, en dan ruik je het vieze stinken. Met wel dat geen kat heb of hond, dat-ie dan de vlees pikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Het antwoord leest als een soort rebus. Bijna vermakelijk....bijna dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor je antwoord Harm. Ik ben vereerd dat ik ook eens zo'n antwoord van je krijg. Schuddebuiken maar weer!
Nou het is een geur die je nooit meer vergeet.
Het is heel moeilijk te beschrijven. Ik weet uit ervaring dat de geur zelfs een tijd in je neus blijft zitten.