Welke vliegende insecten naast wespen en muggen steken relatief het vaakste, en bevinden zich doorgaans ook in het huis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

horzels / dazen

Deze zijn vooral op warme vochtige dagen achtief en kunnen dan ook je huis binnen komen, aangezien ze graag vanuit schaduw opereren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijen en hommels steken en komen ook weleens in huis bij toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere stekende insecten komen sporadisch een huis binnen en zijn dan ook zo in de war, dat ze niet zullen steken, de enigste die kunnen steken, behalve wespen en muggen, zijn sommige soorten huisvliegen, maar het is meestal niet meer dan een prikje, van steken van horsels, dazen, steekvliegen, bijen , hommels, knutjes en meer van dat gespuis komen in huis zelden voor.