Zullen er door genetische manipulatie straks palmen in Zandvoort groeien?

Of cactussen op de Veluwe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Gezien de voortschrijdende opwarming van de aarde en de verdergaande ontwikkelingen in manipulatie van planten enz. is het niet ondenkbaar, dat er straks palmen langs het strand van Zandvoort groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is heel goed mogelijk. Als men tenminste palmen in Zanvoort wenst en cactussen op de Veluwe. Alles in ons land wordt immers aangelegd. De mens heeft dus in de hand, wat waar komt te groeien.
13 jaar geleden
Er kunnen nu al palmen groeien in Zandvoort, komt geen genetische manipulatie aan te pas ;-)

Ik denk dat de klimaatverandering meer effect heeft dan genetische manipulatie overigens, je ziet al vogelsoorten die voorheen Frankrijk als hun noordelijkste verspreidingsgebied hadden en nu elke zomer hier in Nederland opduiken. Dat gebeurt met planten ook.
Dus daar hoef je niet voor te rommelen aan de genen, dat gaat vanzelf.